جستجو

امروز

  • سه شنبه 29 خرداد 1397
  • الثلاثاء 6 شوال 1439
  • Tuesday 19 June 2018

فسادمسؤلین رابایدهوار کشید






 

 

 

 

 

  • رهبر معظم انقلاب : دشمنان نمی توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد.
  • سرلشکر جعفری : زمان آن رسیده که محاسبات غلط آمریکا را تصحیح کنیم
  • سردار سلامی : کوچکترین هدف ما موجودیت اسرائیل است
  • سردار سلامی : ایران خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدید آماده کرده است

پیشخوان

تبلیغات











 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

آخرین خبرها

پنجره خبرها

خبرهای فرهنگی - ورزشی

 

 

 

برخورد یک شناور نروژی به جکت پارس‌جنوبی
 
مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری به جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A پارس جنوبی گفت: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بوده‌اند.

به گزارش آخرین خبر ، عباس تقدسی نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری با جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A این فاز گفت: شنبه اول فروردین سال ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شناورنفت کشی با نام Alpine.eternity به طول ۱۸۳ متر و عرض ۳۲ متر به شماره IMO:۹۴۳۰۲۷۲ با پرچم سنگاپور و مربوط به یک شرکت نروژی به نام Trans Petrol با جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A این فاز برخورد نموده است.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ که سکوی حفاری CPOE۹ بر روی این پلتفرم نصب شده است و عملیات حفاری را آغاز نموده تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴ که دکل از پلتفرم جدا شده است در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد ۲۰ در ۲۳ متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.

مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی ادامه داد: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشداردهنده بر روی جکت نصب بوده اند.

تقدسی نژاد تصریح کرد: شناور مربوطه در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و شناورهایی که از این سال به بعد ساخته شده اند دارای تجهیزات ناوبری مجهزی هستند که قادر است هر شیء در فاصله زیاد و ابعاد بسیار کوچک حتی به اندازه قایق‌های ماهیگیری را ثبت و ضبط نموده و با نزدیک شدن به آن هشدار دهند.

وی ادامه داد: لذا معلوم نیست خدمه در چه وضعیتی بوده اند که علاوه بر اینکه متوجه این شیء بزرگ نشده اند با تمام سرعت به جکت برخورد کرده و باعث غرق شدن بخشی از آن شدند.

تقدسی نژاد یادآور شد از آنجایی که چاه شماره ۵ این جکت هنوز زنده (فعال) است کماکان احتمال هر گونه خطر جدی وجود دارد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

چند رسانه ای

IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE
IMAGE


        پاسخ میثم مطیعی به هجمه‌های اخیر

 

پیوندهای مرتبط

     پایگاه روشنگری

تقدیم به سردار قاسم سلیمانی


 

مطالب بایگانی شده

ارتباط با ما

09161131381

گفت و شنود

سهم مردم از تلاش مسئولین

نوروزگاه روستاى لنگر بجنورد