برخورد یک شناور نروژی به جکت پارس‌جنوبی
 
مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری به جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A پارس جنوبی گفت: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بوده‌اند.

به گزارش آخرین خبر ، عباس تقدسی نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری با جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A این فاز گفت: شنبه اول فروردین سال ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شناورنفت کشی با نام Alpine.eternity به طول ۱۸۳ متر و عرض ۳۲ متر به شماره IMO:۹۴۳۰۲۷۲ با پرچم سنگاپور و مربوط به یک شرکت نروژی به نام Trans Petrol با جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A این فاز برخورد نموده است.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ که سکوی حفاری CPOE۹ بر روی این پلتفرم نصب شده است و عملیات حفاری را آغاز نموده تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴ که دکل از پلتفرم جدا شده است در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد ۲۰ در ۲۳ متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.

مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی ادامه داد: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشداردهنده بر روی جکت نصب بوده اند.

تقدسی نژاد تصریح کرد: شناور مربوطه در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و شناورهایی که از این سال به بعد ساخته شده اند دارای تجهیزات ناوبری مجهزی هستند که قادر است هر شیء در فاصله زیاد و ابعاد بسیار کوچک حتی به اندازه قایق‌های ماهیگیری را ثبت و ضبط نموده و با نزدیک شدن به آن هشدار دهند.

وی ادامه داد: لذا معلوم نیست خدمه در چه وضعیتی بوده اند که علاوه بر اینکه متوجه این شیء بزرگ نشده اند با تمام سرعت به جکت برخورد کرده و باعث غرق شدن بخشی از آن شدند.

تقدسی نژاد یادآور شد از آنجایی که چاه شماره ۵ این جکت هنوز زنده (فعال) است کماکان احتمال هر گونه خطر جدی وجود دارد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

محل تبلیغات شما